; Learn2Train

PROGRAM TRENINGOWY: ADAPTACJA I WPROWADZENIE DO ZWIĘKSZONEJ CZĘSTOTLIWOŚCI

zdjęcie artykułu

Witam Wszystkich zainteresowanych!

W dzisiejszej odsłonie na grill idzie trening nóg, tak! Temat, który wiele osób ćwiczących na siłowni odpuszcza, lub dyskretnie mówiąc bagatelizuje, że „.. przecież to gen i moje nogi nie urosną   , dużo biegam, gram w piłkę , więc po co ćwiczyć je ciężko…” Nie zgadzam się z tym! Jestem przekonany, że warto dać sobie szansę! Nie każdy będzie miał nogi jak Tom Platz ( czyt. Mega kot z dużymi nogami <3 ), ale progres będzie na bank przy zachowaniu kilku parametrów. Więc zaczynamy!

W tej części artykułu głównie skupię się na treningu, święta tuż za rogiem więc przygotowałem dla Was schemat przykładowy na okres 5 tygodni, gdzie wyszczególniony będzie tylko trening nóg. W kolejnych częściach będę stopniowo wprowadzał Was w zasady treningowe, wykorzystywanie objętości, częstotliwości i intensywności z różnymi metodami.

Plan składa się z 5 tygodni gdzie w zaplanowany sposób zwiększamy objętość treningową ( ilość serii wzrasta  i dodajemy powoli metody treningowe), w kolejnej części artykułu zwrócę uwagę na możliwość zrobienia tego planu z dodatkowym treningiem nóg ( patrz tabelka). W zależności od zaawansowania, sugeruję pomyśleć o tzw. Aktywnym roztrenowaniu, po tygodniu trzecim lub piątym, gdzie zmniejszamy parametry treningowe, cały tydzień  jest dla nas lżejszy i skupiamy się na regeneracji. 

W każdym z planów treningowych musimy pamietać o kilku ważnych czynnikach;

  • Każdy z Nas posiada inną mobilność w stawach, biodrze itd… trzeba uwzględnić ćwiczenia pomocnicze
  • Kaloryka w diecie, okres redukcji czy budowania masy, zdecydowanie jest to dzień, gdzie sugeruje największą ilość kcal, 
  • Telefon do przyjaciela ( czyt. Fizjo) Gdy zabieramy się za plan treningowy, który gwarantuje Ci wyjście ze strefy komfortu i mnóstwo wylanego potu, to telefon do przyjaciela jest zawsze mile widziany lepiej dmuchać na zimne.
  • Jeśli jesteś osobą początkującą to spróbuj pierwsze dwa, trzy tygodnie robić kompletnie bez metod i delikatnie zwiększaj ciężar z treningu na trening w ćwiczeniach takich jak przysiad i suwnica, po tym okresie możesz wejść na większe obroty. Pamiętaj w budowanie sylwetki ważny jest plan, ale przede wszystkim cierpliwość i dystans do siebie od razu Rzymu nie zbudowali. 

 

Cz.I 

W kolejnym tygodniu będzie nowa część, zapraszam do śledzenia !

 

 

ostatnie artykuły

Blog img
05 maj

Witam Wszystkich zainteresowanych! W dzisiejszej odsłonie na grill idzie trening nóg, tak! Temat, który wiele osób ćwiczących na siłowni odpuszcza, lub dyskretnie mówiąc bagatelizuje, że „.