; Learn2Train

PROGRAM TRENINGOWY: ADAPTACJA I WPROWADZENIE DO ZWIĘKSZONEJ CZĘSTOTLIWOŚCI

zdjęcie artykułu

 


Witam Wszystkich zainteresowanych!

W dzisiejszej odsłonie na grill idzie trening nóg, tak! Temat, który wiele osób ćwiczących na siłowni odpuszcza, lub dyskretnie mówiąc bagatelizuje, że „.. przecież to gen i moje nogi nie urosną   , dużo biegam, gram w piłkę , więc po co ćwiczyć je ciężko…” Nie zgadzam się z tym! Jestem przekonany, że warto dać sobie szansę! Nie każdy będzie miał nogi jak Tom Platz ( czyt. Mega kot z dużymi nogami <3 ), ale progres będzie na bank przy zachowaniu kilku parametrów. Więc zaczynamy!

W tej części artykułu głównie skupię się na treningu, święta tuż za rogiem więc przygotowałem dla Was schemat przykładowy na okres 5 tygodni, gdzie wyszczególniony będzie tylko trening nóg. W kolejnych częściach będę stopniowo wprowadzał Was w zasady treningowe, wykorzystywanie objętości, częstotliwości i intensywności z różnymi metodami.

 

Plan składa się z 5 tygodni gdzie w zaplanowany sposób zwiększamy objętość treningową ( ilość serii wzrasta  i dodajemy powoli metody treningowe), w kolejnej części artykułu zwrócę uwagę na możliwość zrobienia tego planu z dodatkowym treningiem nóg ( patrz tabelka). W zależności od zaawansowania, sugeruję pomyśleć o tzw. Aktywnym roztrenowaniu, po tygodniu trzecim lub piątym, gdzie zmniejszamy parametry treningowe, cały tydzień  jest dla nas lżejszy i skupiamy się na regeneracji. 

W każdym z planów treningowych musimy pamietać o kilku ważnych czynnikach;

  • Każdy z Nas posiada inną mobilność w stawach, biodrze itd… trzeba uwzględnić ćwiczenia pomocnicze
  • Kaloryka w diecie, okres redukcji czy budowania masy, zdecydowanie jest to dzień, gdzie sugeruje największą ilość kcal, 
  • Telefon do przyjaciela ( czyt. Fizjo) Gdy zabieramy się za plan treningowy, który gwarantuje Ci wyjście ze strefy komfortu i mnóstwo wylanego potu, to telefon do przyjaciela jest zawsze mile widziany lepiej dmuchać na zimne.
  • Jeśli jesteś osobą początkującą to spróbuj pierwsze dwa, trzy tygodnie robić kompletnie bez metod i delikatnie zwiększaj ciężar z treningu na trening w ćwiczeniach takich jak przysiad i suwnica, po tym okresie możesz wejść na większe obroty. Pamiętaj w budowanie sylwetki ważny jest plan, ale przede wszystkim cierpliwość i dystans do siebie od razu Rzymu nie zbudowali. 

 

 

Cz.I 

W kolejnym tygodniu będzie nowa część, zapraszam do śledzenia !

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam na stronę fan page Learn2train, gdzie odpowiem na twoje pytanie, ewentualnie proszę pisać na maila t.slodkiewicz@learn2train.pl

 

 

 

ostatnie artykuły

Blog img
26 mar

Hej,    Czekałem na ten moment przez długi okres czasu, by znaleźć czas i przedstawić Wam swój blog! Akurat w tym wpisie chciałbym podzielić się swoimi refleksjami co do moich startów.

Blog img
09 lis

  Witam Wszystkich zainteresowanych! W dzisiejszej odsłonie na grill idzie trening nóg, tak! Temat, który wiele osób ćwiczących na siłowni odpuszcza, lub dyskretnie mówiąc bagatelizuje, że „.

Blog img
09 lis

  Witam! Przygotowałem dla Was tym razem mój przykładowy trening klatki z barkami!  Podkreślam, że nie jest to najlepsza lub wyjątkowa metoda budowy treningu, ale zdecydowanie ciekawsza opcja niż typowe suchary w niektórych planach treningowych gdzie przez okres 6-8 tygodni wykonujemy te same ćwiczenia gdzie są 3-4 serie po 15,12,10,8 powtórzeń.